Désactiver les hyperliens Recherche complète Tri : Titre  Année  Maison d'édition  Catégorie  Réinitialiser
Exporter : HTML  EndNote  

(5 Publications trouvées)

Potvin, P., Masson, S., Lafortune, S., Cyr, G. (2014). Persistence of the intuitive conception that heavier objects sink more: A reaction time study with different levels of interference. International journal of science and mathematics education. Online First.


Lafortune, S., Masson, S., Potvin, P. (2012). Does inhibition have a key role to play in overcoming intuitive interferences in science?. Communication présentée au Neuroscience and education : 2012 meeting of the EARLI SIG 22 : London, UK.


Lafortune, S., Masson, S., Potvin, P. (2012). Étude du développement cérébral de la capactié à surmonter des interférences intuitives en sciences. Communication présentée au XVIIe Congrès de l'Association Mondiale des Sciences de l'Éducation (AMSE-AMCE-WAER) Recherche en éducation et en formation: enjeux et défis d'aujourd'hui : Reims, France.


Masson, S., Potvin, P., Riopel, M., Brault-Foisy, L-M., Lafortune, S. (2012). Using fMRI to study conceptual change: How and why?. International Journal of Environmental and Science Education. 7(1). p. 19-35.


Masson, S., Potvin, P., Riopel, M., Brault-Foisy, L-M., Lafortune, S. (Sous presse). Using fMRI to study conceptual change: How and why?. International Journal of Environmental and Science Education. 7(1).